Ett seriöst försök att blogga

Efter att flera gånger försökt hålla i en blogg kommer nu ett halv-seriöst försök att faktiskt återkommande skriva om mitt liv och annat onödigt. Vi får se hur det går, men jag hoppas på att iallafall skriva någonting varje dag.

En introduktion då kanske?

Jag är Emma. 22 år gammal. Jobbar som tidningsbud. Därav titeln på bloggen. Trycksvärta och handkräm. Varje morgon kommer jag hem vid 5 med fingrar svarta utav trycksvärta. Tidningspapper suger gärna upp all fukt i huden, därför behöver man använda mycket handkräm, något jag försummat tills nu. Idag var jag i stan med mor min för att kika på alla mellandagsreor, och köpte mig en SOS-handkräm, för MYCKET torra och nariga händer. Faktum är att jag med mina spruckna händer fastnar i kläder och andra tyger. Men efter en gång med Niveas SOS handkräm känns de faktiskt bättre. Hör ni det, Nivea? Jag rekommenderar mina läsare med torra händer att köpa NIVEA SOS HANDKRÄM. Ge mig gratis saker?

Annars köpte jag mig en "Bombshell" BH från Lindex (ännu mer smygreklam). Man får stora tuttar och en asschysst urrigning. Tyvärr är jag egentligen lite för tjock för att använda den, eftersom den bara finns upp till 80B, men det funkar ändå. Jag gillar den skarpt.
Sen blev det en kofta från Indiska och pappersnäsdukar.

Jag undrar hur mycket slem det egentligen kan finnas i en människa. Jag har snor överallt, och både hostar och nyser upp slembollar. Låt mig säga att det inte är skönt att vara ute i 3 timmar i 15 minusgrader mitt i natten och dela ut tidningar. Tårarna var inte långt borta, så fruktansvärt ont gjorde det i halsen. Tänk på det, mina små kattungar (va?). Undvik att springa i trappuppgångar när ni har världens förkylning och en eventuell halsfluss. Man mår inte gott.

Nu sitter jag här och glor på American Dad och väntar på att min bättre halva ska komma hem så vi kan köpa mjölk. Svensson-liv, ohyeah. Så godnatt, kattungar. Vi hörs imorgon igen, då jag ska fortsätta beskriva mitt slem. Sleeeeeem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0