Avklippta kronjuveler.

Här sitter jag och funderar på om det är värt att gå och lägga sig. Vi ska iväg till veterinären vid 7 för att lämna av kissen som ska få sina kronjuveler avklippta. Stackarn. Det känns egentligen väldigt elakt att göra det, men man får väl lita på att veterinärerna vet bäst när dom säger att det är bra för katten. Egentligen är det väl inte konstigare än att steriliseras, och det har jag ju haft funderingar på att göra själv i framtiden. Det är väl bara det att man faktiskt inte bara knyter ihop några rör, utan faktiskt klipper av själva källan. Förvandlar katten från en "han" till en "det". Nåja. Alla fem katter vi haft innan har steriliserats eller kastrerats, och det har inte varit några problem.

Sen tycker jag ju att det är lite sorgset eftersom jag mer än gärna hade skaffat en honkatt i framtiden och fått mig några kattbebisar. Men å andra sidan hade jag tvingats behålla alla, eftersom jag är för blödig för att skiljas från dem.

Smådjursakuten har ett paketpris för kastrering, chip-märkning och vaccination som min mamma var snäll nog att bjuda oss på. 590 kr för alltihop, plus lite gratis produkter och rabattkuponger. Najs!

Om sisådär tjugo minuter kommer Pojken gå upp, så jag kan väl lika gärna sitta här och uggla tills dess. Lägger jag mig kommer jag somna, och somnar jag så kommer jag inte klara av att vakna. Igår sov jag två timmar när jag kom hem, gick upp och sa hej då till Pojken, däckade genast i soffan och sov i två timmar till, låg kvar i soffan och glodde på bland annat Simpsons, Derren Brown och QI och växlade mellan att halvsova och sova. Hela dagen. Tills Pojken kom hem igen vid sex. Var fortfarande trött som få resten av kvällen. Idag känns inte som att det kommer vara bättre.

Godmorgon, kattungar. Vi hörs kanske senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0